Casele de pariuri, sponsori importanți în fotbalul românesc

Piața de gambling din România se află într-o continuă expansiune, iar acest lucru se poate vedea cu ochii liberi. Potrivit unui articol publicat de Gazeta Sporturilor în 2018, în România numărul caselor de pariuri este de 3 ori mai mare decât cel al sucursalelor bancare și de 30 de ori mai mare decât al sălilor de cinematograf  și teatru. Un alt aspect care spune totul despre acest fenomen al pariurilor este faptul că în doar 4 ani numărul agențiilor de pariuri stradale s-a multiplicat de 3.5 ori.

 Pentru fotbalul din țara noastră, faptul că, începând cu anul 2015, România beneficiază de o legislație a jocurilor de noroc bine pusă la punct, este un aspect pozitiv deoarece din ce în ce mai multe echipe încheie contracte de sponsorizare cu agențiile de pariuri. De exemplu, chiar înaintea startului actualei ediții a Ligii I, Poli Iași a semnat un contract de sponsorizare cu SuperBet, în urma căruia va primi 100.000 de euro pe sezon, nou promovata Dunărea Călărași a semnat cu agenția Fortuna (sponsor oficial al echipei naționale de fotbal a României) pentru 60.000 de euro, iar Dinamo București a ,,pus mâna’’ pe un contract de 200.000 de euro cu celebra agenție internațională Unibet.

 De departe, cel mai valoros contract se află în ,,sertarul’’ lui FCSB, ,,roș-albaștrii’’ primind anual 500.000 de euro de la NetBet, o altă agenție internațională de top. Pe locul 2 în acest top se află FC U Craiova, oltenii primind 300.000 de euro pe sezon de la Betano, sponsor principal și al Ligii I. 

 Campioana CFR Cluj are și ea parte de un sponsor cu mare experiență pe piața de gambling internațională, Sportingbet, agenție cu peste 2.5 milioane de clienți în cele peste 200 de țări în care activează. 

 Gaz Metan Mediaș și FC Botoșani au același sponsor ca Poli Iași (Superbet), iar FC Hermannstadt, o altă nou promovată în Liga I, a încheiat un astfel de contract cu Get’s Bet, casă de pariuri cu capital sută la sută românesc.

 Dacă în România un procent de 64% din formațiile ce activează în primul eșalon fotbalistic sunt sponsorizate de agenții de pariuri, în Premier League -Anglia acest procent ajunge la 55%, în La Liga – Spania la 65%, în Bundesliga – Germania la 33% iar în Serie A – Italia la 25%.

 Pe lângă contractele de sponsorizare încheiate cu mai toate echipele importante de fotbal autohtone, agențiile de pariuri de top își atrag și păstrează clienții și datorită serviciilor de live streaming, ce includ din ce în ce mai multe evenimente sportive, pe an ce trece. De regulă, pe site-urile caselor de pariuri nu poți urmări transmisiuni în direct din Liga Campionilor sau alte competiții de acest nivel, însă cu siguranță ai acces la foarte multe meciuri live online din campionatele de fotbal europene de top (Bundesliga, Serie A, Ligue 1, La Liga sau Premier League) și alte evenimente din sporturi precum tenis, baschet, handbal și altele. Transmisiunile live sunt gratuite și pot fi urmărite atât de pe desktop, cât și de pe orice dispozitiv mobil, fie el Iphone X sau un smartphone mai puțin performant.

Search