„The Mechanism of Suspended Time” (Marea Britanie), mediu-metrajul în regia Stefanei Brancastle, a câștigat BFA AMBASSAD’OR AWARD, marele trofeu al celei de-a doua ediții Bucharest Film Awards, ce a avut loc între 12 și 14 octombrie. Povestea celor doi îndrăgostiți predestinați și a întâmplărilor misterioase care îi aduc împreună a fost realizată exclusiv prin metode tradiționale, fără efecte speciale digitale, și a impresionat publicul prin universalitatea ei, câștigând atât premiul categoriei de mediu-metraj, cât și distincțiile pentru Cea mai bună imagine, acordată directorului de imagine Laurence Blyth și Cea mai bună coloană sonoră, acordată compozitorului Simon Daniels.
Festivalul a fost urmat de o perioadă de deliberare a selecției oficiale, la care au luat parte membrii juriului Andrei Florescu, regizor și producător, Vlad Alui Gheorghe, critic literar, Iulian Alex Leu, scenarist, Alex Mill, regizor și producător, Rafael Rodriguez, scenarist și producător, și Benjamin Rider, regizor și scenarist.
„Undocument” (Marea Britanie / Iran), filmul regizat de Kyla Simone Bruce și Amin Bakhshian care prezintă problema complexă a imigrării ilegale și situațiile cu care se confruntă persoanele fără documente, a fost desemnat Cel mai bun lungmetraj, fiind recompensat și cu premiile pentru Cel mai bun regizor și Cel mai bun scenariu.
Titlul de Cel mai bun scurtmetraj a fost obținut de producția „Zoe” (SUA / Polonia), în regia lui Antoni Nykowski, care spune povestea unui model de 18 ani expus la abuz și hărțuire sexuală.
„Could there be me and no one” (Germania) face spectatorul martor la dialogurile emoționante dintre regizoarea Nele Jeromin și tatăl acesteia, diagnosticat cu cancer, fiind desemnat Cel mai bun documentar al celei de-a doua ediții a festivalului.
Mâncarea devine expresia senzualității în „Delicatessen” (SUA, r. Fenglin Chen), scurtmetrajul experimental premiat pentru Cea mai bună animație, iar „Something More Banal” (Marea Britanie, r. Shalini Adnani), o portretizare a relației bizare pe care o au oamenii cu moartea, a câștigat titlul pentru Cel mai bun film studențesc.
Cel mai bun web-short a fost adjudecat de „Hooked” (Italia, r. Luca Vecchi), în timp ce „Nostalgic Love” (Germania, r. Joscha Bongard) a fost premiantul categoriei Music Video.
Documentarul „On the bridge of Life and Death” (Germania, r. Lola-Jia Liu) a obținut premiul pentru Cel mai bun trailer.
Premiul pentru Cel mai bun montaj a fost acordat lungmetrajului „Point of View” (Germania, r. Otwin Biernat). Paweł Podlejski a primit distincția pentru Cel mai bun actor pentru prestația din filmul „Consolation” (Polonia, r. Paweł Podlejski) , iar Jenny Strubin a fost desemnată Cea mai bună actriță pentru rolul din lungmetrajul „The Alley Cat” (SUA, r. Marie Ullrich).
Câștigătorii Bucharest Film Awards primesc trofee customizate și o recenzie profesională de film. Festivalul oferă atât filmelor premiate, cât și celor nominalizate, licențe iPitch.tv, o platformă în care cineaștii independenți sunt conectați cu producători și studiouri de la Hollywood.
Profesioniștii străini invitați la cea de-a doua ediție s-au bucurat de întâlnirea cu publicul numeros prezent în toate cele trei zile de festival, dovadă a interesului românilor pentru cinematografia independentă. „Cred că festivalul poate fi un deschizător de drumuri prin atitudinea onestă pe care o are față de cinematografie, m-a încântat să observ că selecția s-a concentrat pe promovarea de conținut bun și nu în jurul unor nume mari”, a declarat Stefana Brancastle, câștigătoarea trofeului BFA. „De fiecare dată când ajungeam într-una din locații, eram întâmpinată de zâmbete”, a spus Lana MacIver, artista care a concertat în deschiderea festivalului. Marie Ullrich, regizoarea „The Alley Cat”, a descris Bucharest Film Awards ca fiind „printre cele mai prietenoase și călduroase festivaluri la care am participat”.
„Mi-a plăcut atmosfera personală și am cunoscut oameni foarte interesanți. Am fost suprins să descopăr că festivalul e organizat de o echipă atât de tânără”, a declarat Otwin Biernat, regizorul „Point of View”, premiat pentru Cel mai bun montaj.