Fotografii români finalişti la Sony World Photography Awards expun împreună la Cărturești

 

În 2012, 1400 de fotografi români s-au înscris în cea mai mare competiție de fotografie din lume Sony World Photography Awards

 

Expoziţia Sony World Photography Awards 2012 va fi deschisă publicului în perioada

18 – 30 mai, la Café Verona, librăria Cărturești.

 

 

 

Bucureşti, 17 mai 2012 – Fotografii români care au ajuns, în ultimii trei ani, în finala celei mai mari competiţii internaţionale de fotografie din lume – Sony World Photography Awards (SWPA) – vor expune,  împreună, în cadrul Expoziţiei Sony World Photography Awards 2012, deshisă la Cafe Verona din cadrul librăriei Cărturești în perioada 18-30 mai. Aceştia vor avea o secţiune dedicată în expoziţia organizată la Bucureşti, în premieră pentru Europa de Est.

„Dacă în cele patru ediţii organizate până anul acesta lucrările câştigătoare au putut fi admirate de pasionaţii de fotografie în ţări precum Marea Britanie, America, China sau Brazilia, acum fotografiile selectate în cadrul Sony World Photography Awards vor fi prezentate şi publicului din România”, a declarat Lia Burghelea, Group Trade Marketing Manager, Sony Romania.

Competiţia recunoaşte meritele celor mai buni fotografi din lume, fie că fac parte din generaţia fotografilor începători, fie că şi-au câştigat deja faima, şi încă de la început a fost structurată pe două categorii (Professional şi Open). Din acest an, organizatorii SWPA au mers şi mai departe şi au introdus secţiunea Youth, pentru participanţii cu vârste de până la 20 de ani.

„Arta fotografică este, astăzi, disponibilă oricui, indiferent de vârstă sau de nivel, astfel că orice pasionat se poate înscrie în această competiţie. Sunt de părere că fotografia nu îi imparte pe fotografi în amatori şi profesionişti. De fapt, miza este cum să surprinzi imaginaţia oamenilor cu ajutorul unei imagini. Suntem onorați de numărul mare de înscrieri din partea fotografilor români, care anul acesta a ajuns la 1400. Ne așteptăm la un număr și mai mare de înscrieri în 2013”, a declarat Scott Gray, preşedintele Organizaţiei Mondiale de Fotografie (World Photography Awards).

 

Ionuţ Hrenciuc şi Felicia Simion, finaliştii SWPA 2012

Ionuţ Hrenciuc şi Felicia Simion, cei doi finalişti de anul acesta la secţiunea „Panoramă”, în cadrul competiţiei „Open” şi, respectiv, la secţiunea „Portret”, în cadrul competiţiei „Youth”, vor expune lucrările remarcate de juriul internaţional SWPA.

„Din 2009, fotografia ocupă un loc destul de important în viaţa mea. Este hobby-ul care mi-a ocupat tot timpul şi în care am investit pasiune. Pentru mine, fotografia este o formă de egoism. Întotdeauna am simţit nevoia să iau cu mine ceea ce se întâmplă în jurul meu şi pot să fac acest lucru prin intermediul fotografiei”, a explicat Ionuţ Hrenciuc.

La numai 17 ani, şi Felicia Simion a reuşit să intre pe lista scurtă a preferinţelor juriului SWPA 2012. „Fotografia pe care am înscris-o în concurs are o semnificaţie deosebită pentru mine. Este o imagine care o are ca subiect pe mătuşa tatălui meu, pe care am surprins-o în tren, în drumul său către casă”, a spus Felicia Simion.

Ceilalţi finalişti din anii anteriori – profesionişti sau amatori –  sunt Bogdan Gîrbovan, Sergiu Sechel, Sorin Onişor, Ştefania Cruceru, Marina Adyrkhaeva, Ana Maria Grecu şi Olah Laszlo-Tibor. Fotografiile tuturor vor putea fi vizionate până în data de 30 mai alături de cele mai bune fotografii din lume premiate anul acesta la Londra şi selectate dintr-un total de 112.000 de înscrieri primite din 171 de ţări.

 

 

Despre Sony:

 

Sony este producător de sisteme audio, video, de comunicaţii şi tehnologie a informaţiei pentru consumatorii de pretutindeni sau pentru destinaţii profesionale. Sony este recunoscut pentru produsele sale audio-video, precum televizoarele BRAVIA™ LCD High Definition (HD, camerele digitale Cyber-shot™, camerele video Handycam®, camerele digitale SLR Alpha® şi playerele MP3 Walkman®, precum şi pentru computerele VAIO™ şi echipamentul HD pentru transmisiuni profesioniste, în principal XDCAM™ HD. Oferind o gamă completă de produse electronice, muzică, imagini, jocuri, afaceri online, Sony reprezintă unul din brand-urile lider în divertismentul digital, având aproximativ 170.000 de angajaţi în întreaga lume.

Pentru mai multe detalii despre Sony Europe, vizitaţi http://www.sony-europe.com şi http://www.sony-europe.com/presscenter

 

“Sony”, “WALKMAN”, “VAIO”, “Cyber-shot”, “Handycam”, “α”, “BRAVIA” şi “XDCAM” sunt mărci înregistrate ale Sony Corporation. Celelalte mărci aparţin respectivilor proprietari.

 

Search